חשיבותו של האסטרוגן


חשיבותו  של האסטרוגן: האסטרוגן דרוש לתפקוד נכון של מערכות רבות בגוף. אולם, רמות אסטרוגן גבוהות מדי עלולות לפגוע בהן. רובנו, נשים וגברים, עמוסים לעייפה באסטרוגן. זו אינה עובדה מפתיעה במיוחד בהתחשב באוויר שאנו נושמים, במים שאנו שותים ובמזון שאנו אוכלים. כימיקלים במבנה דומה לאסטרוגן או אסטרוגן סינתטי, נכללים בתרופות המיועדות לבני אדם; בחומרים המשמשים לפיטום בעלי חיים לפני שחיטתם, לשיפור תפוקת החלב אצל הפרות ולהדברת מזיקים בפירות וירקות; במוצרי דלק המסייעים לרכבים שלנו לנסוע ובמוצרי הפלסטיק בהם אנו אורזים את מזוננו.

רמות האסטרוגן והפרוגסטרון חייבות להיות מאוזנות כדי לפעול יחדיו ביעילות. רמות הפרוגסטרון נוטות לצנוח מוקדם יותר ובצורה חדה יותר עם הגיל, לעומת רמות האסטרוגן. גורמים אלו עלולים להוביל לרמה גבוהה מדי של אסטרוגן ביחס לרמת הפרוגסטרון בגוף. חוסר איזון זה בין האסטרוגן לפרוגסטרון מהווה גורם נפוץ להופעת התסמינים המופיעים בגיל הבלות ובגיל הביניים. אלו עשויים להופיע גם לאחר לידה או במהלך תקופות של מתח נפשי מוגבר בהן האישה עוברת שינויים הורמונאליים מהותיים. עודף באסטרוגן עלול לגרום לבעיות בבלוטת התריס, מחלות שד, דימום ווסת מוגבר או בלתי סדיר, רכות בשד, צבירת מים, מצבי רוח, השמנה, קשיי שינה ועוד.

במרפאתי, אנחנו מטפלים ומלווים נשים וגברים עם חוסר איזון הורמונלי, לרבות עודף אסטרוגן ועודף אסטרוגן ביחס לפרוגסטרון ולהורמונים נוספים בגוף.  המפתח לטיפול, גם כאן, הינו אבחנה מדויקת. את האבחנה אנו מבצעים ע"י בדיקות רוק. היתרון של אבחון הורמונלי בבדיקת רוק הוא עצום: הוא מאפשר לנו לבדוק את רמות ההורמונים שברקמות הגוף מספר פעמים ביום, שכן מדובר בבדיקת רוק פשוטה. והרי לא יעלה על הדעת לבקש ממטופל שיבצע בדיקת דם ארבע פעמים ביום, לרבות בשעות הלילה. בדיקת רוק – דווקא כן!

כך, ניתנת לנו האפשרות לבדוק לא רק את רמות ההורמונים באופן נקודתי, אלא את פריסת ודינמיקת ההורמונים לאורך היום, שיש לה משמעויות רבות.

יתרון נוסף ומכריע בבדיקות הרוק הוא אמינותן. בעוד בדיקת הדם בודקת את רמות ההורמונים בדם, שייכנסו – כן או לא לגוף, הרי שבדיקת הרוק בודקת הורמונים שהיו ברקמות ולכן דיוקה גבוה בהרבה.

Such an agreement would enable business leaders to factor climate change into their business plans in ways that reduce risk for their unusual organizations, employees and the planet as a whole.